Gili Meno, een stukje paradijs op aarde... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu Gili Meno, een stukje paradijs op aarde... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu

Gili Meno, een stukje paradijs op aarde...

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg SNLT

15 September 2007 | Indonesië, Batavia

13-17 september '07
Het is slechts 20 minuten vliegen vanaf Bali en daarna nog een halfuurtje met taxi en een halfuurtje met gecharterde vissersboot. Dus om 11 uur 's ochtends zitten we al aan een fruit-juice in "The Sunset Gecko" (http://www.thesunsetgecko.com), een eco-vriendelijk plekje op het middelste eiland, Gili Meno. We slapen in een geweldig houten huis met twee slaapkamers en een terras op de 1e verdieping met twee hangmatten. Een openlucht badkamer maakt het Robinson Crusoe gevoel compleet. En we blijven hier 4 dagen, dus dat is genieten. Het eiland is ca 500 m breed en 1000 m lang, zand en palmbomen en vooral veel koraalrif eromheen. Mooie turquois blauwe zee... we willen niemand jaloers maken hoor ;-)
Sergio gaat samen met Luca en de snorkeluitrusting de zee in en na wat spartelen vlakbij het stand zijn ze 5 minuten later samen hand-in-hand aan het snorkelen bij het koraalrif, zo'n 50 m uit de kust. Wie had dat gedacht van ons waterwatje! Luca vertelt naderhand honderduit over alle kleurige visjes die ze hebben gezien en voelt zich (terecht) superstoer. En Ser is een apetrotse papa!
De volgende dag maakt Ser zijn tweede duik tijdens deze vakantie. Hij vindt het erg leuk om te doen en heeft dit keer naast vele mooie vissen ook een grote zeeschildpad gezien! Het goede voornemen is om in Nederland z'n PADI te gaan halen, zodat-ie bij een volgende vakantie nog veel meer mooie duiken kan gaan maken. Natalie blijft lekker aan de kant en vind snorkelen ook prima. Morgen gaan we met een glass-bottom-boat een snorkeltripje maken waar Thymo dan ook plezier aan heeft. Kan hij eindelijk ook " mooie vissies sien"!

• 16 September 2007 - 07:53

Lucas (& Hans):

Met Lucas de foto's bekeken:
    "Dat zijn mooie vakantiehuizen! Ik wil ook daar op vakantie. Ik wil ook op een olifant zitten. Als ik met Luca en Timo op vakantie ben, ga ik ze een heleboel vertellen." "Wat dan?". "Dat weet ik nog niet".

• 16 September 2007 - 10:40

Jan En Marijke:

Wat een prachtige verslagen van jullie!
    En heel knap van Luca dat hij zo goed kan snorkelen!
    Geniet verder en laat ons genieten van jullie verhalen!

liefs van J&M

• 16 September 2007 - 12:22

Arianne:

Hmmmmm volop in het moment zoveel moois ervaren. Volgens mij komt jullie wens helmaal uit!

Nog een paar weekjes dan kletsen we bij(inmiddels huurhuis gevonden èn huis gekocht dus we hebben weer wat in te halen....)

Geniet lekker verder.....

Liefs,
    Arianne

• 16 September 2007 - 14:26

Syl & Vin:

Leuk weer al die nieuwe verhalen! en ik ben erg trots op m'n stoere neef! we zijn ook wel erg benieuwd naar de foto's van de Gili islands, want jullie beschrijving klinkt super! leuk dat Thymo ook nog 'vissies' kan kijken met de boot, heel veel plezier en tot snel!

Dikke X,
    Syl & Vin

• 18 September 2007 - 11:08

Lammert:

Natalie,

Door familieomstandigheden ben ik ook naar Indonesië afgereist en heb er een vakantie aan vastgeknoopt en heb ook op hetzelfde, middelste eiland vertoefd. Inderdaad zoals je beschrijft. Het grootste eiland is inderdaad drukker en het middelste is prachtig. Heb een paar dagen op Lombok verbleven in Sengiggi.

Veel plezier daar en geniet ervan.

• 18 September 2007 - 19:06

Ellen En Sieds:

Geniet er nog maar even van lieve mensen... Het ziet er geweldig uit.
    We kunnen echter niet wachten om jullie weer in levende lijve te zien.

Liefs van ons vieren