Artistiek dorp met rijst-terrassen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu Artistiek dorp met rijst-terrassen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu

Artistiek dorp met rijst-terrassen

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg SNLT

18 September 2007 | Indonesië, Ubud

17-21 september '07
Na een paar dagen Lombok-luieren is nu de laatste 1,5 week van onze vakantie aangebroken. Zijn neergestreken in Ubud, een leuk stadje in centaal Bali. Prachtige rijstvelden en het plaatsje zelf heeft veel artistieke winkeltjes en bezienswaardigheden. Wel erg toeristisch, dus na een nachtje budget-slapen (8 euro) spatten we nu uit in een luxe plekje met uitzicht over de sawa's.

In Waka di Ume (http://www.wakadiume.com) blijven we 3 nachten, iets ten noorden van Ubud. Met een shuttlebusje zijn we er in een paar minuten, dus dagelijks laten we ons die kant op vervoeren en doen we iets leuks in Ubud. Tempeltje bekijken, naar de markt of lekker uit eten. De restaurantjes hier behoren tot de beste in Bali, dus ons gastronomische hartje kunnen we ophalen. En de kids doen lekker mee ("waarom zet die meneer een emmer met ijs en water bij onze tafel? mogen we daaruit drinken?"). Thymo speelt lekker met zijn autootjes aan tafel en Luca kleurt of is druk met zijn stickertjes. En ze kletsen erop los, liefst de hele dag. En als we niet luisteren, dan trekken ze aan een arm of roepen hard maMAAA (of de papa-variant)! Qua aandacht komen ze niets te kort, en dat zal na de vakantie wel weer even wennen worden...!
We gaan ook nog naar een balinese dansvoorstelling, de zgn Kecak (kutsjak). Meer dan 100 mannen zitten in een vier-rijen dikke kring en roepen "kecak" in allerlei varianten en ook nog harmonieus. Intussen dansen er prachtig aangeklede dames middenin de kring. De kids kijken met open mond naar al dat moois. En de tempel waarin het optreden plaatsvindt maakt het geheel af. Toeristisch, maar wel erg leuk om te zien.
En aangezien het een artistiek dorpje is, hebben we in een galerie een mooi schilderij gekocht. Het doek is nu in opgerolde staat, dus we zijn benieuwd of het NL haalt en hoe het aan de muur staat!

• 19 September 2007 - 11:09

Susan En Ton:

Idillische plaatjes en jullie zien er steeds ontspannener en gelukkiger uit, alle vier (dus blijf nog maar een tijdje; maar niet heus).

• 25 September 2007 - 11:43

Martijn & Brecht:

Nu mogen jullie wel weer terug kom komen! eerst ging de tijd wel snelte gaan, maar nu lijkt het wel een eeuw geleden dat we jullie gezien hebben. herkennen we jullie nog? Hoe zijn jullie veranderd?
    Alvast goede vlucht!!
    Liefs van M&M&J&B.