Chillen met walvissen - Reisverslag uit Puerto Rico, Ecuador van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu Chillen met walvissen - Reisverslag uit Puerto Rico, Ecuador van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu

Chillen met walvissen

Door: SNLT

Blijf op de hoogte en volg SNLT

02 Augustus 2011 | Ecuador, Puerto Rico

28 juli - 2 augustus
Vanaf de Galapagos vliegen we weer terug naar Guayaguill en van daaruit pakken we de bus naar de kust. Een lange rit die eindigt in [O..]. We hadden een aansluitende bus willen pakken naar onze eindbestemming, maar om 20uur 's avonds rijdt er niets meer en stranden we op een parkeerplaats met een slaaphuisje voor de buschauffeur, die de volgende ochtend weer terugrijdt naar Guayaquill. Tsja, wat nu? Gelukkig is de buschauffeur een local met connecties en hij belt een vriend die ons wel naar ons hotel wil brengen, zo'n 30km verderop. Met een zeer krammemikkig brik tuffen we naar Alandaluz. De hobbels in de weg schrapen over de onderkant van de auto...als dat maar goed gaat ;-) De portier van het hotel is nog wakker en laat ons binnen. We slapen de eerste nacht als roosjes, in een mooi houten hutje op palen.

De volgende ochtend zien we bij daglicht op welke prachtige plek we de laatste dagen van onze vakantie zullen doorbrengen. Alles is van bamboe en palmtakken gemaakt en de tuin is heerlijk tropisch. Het zwembad en de zee maken het feest compleet. We verhuizen naar een luxe suite met zeezicht en hemelbedden. Verder een beetje wandelen en chillen aan het zwembad met een boek.
Op 30 juli is Natalie jarig en dat vieren we met kadootjes, niksdoen en een heerlijk ontbijt, lekkere lunch en uitbundig diner: vis in een zoutkorst uit de houtoven, jammie!

De volgende dag staat een boottochtje op het programma naar de walvissen. Voor de kust ploegt de boot zich door de golven en de kapiteit en scheepsmaat op het dak turen de zee over. En ja hoor, er zijn walvissen gespot! Eerst zien we wat vrolijke dolfijnen en uiteindelijk steekt de rug van een walvis boven het wateroppervlak en spuit hij wat lucht omhoog. Super!! Als hij ook nog zijn staart laat zien, kan onze dag niet meer stuk. Wat een prachtbeesten en zo groot! De natuur is indrukwekkend mooi, we zijn blij en onder de indruk.

De laatste dag pakken we langzaam onze rugzakken weer in. Het zit er weer op... Wat een prachtige reis maakten we met elkaar en wat een bijzondere en mooie momenten. Toch is het ook fijn om weer naar huis te gaan: de kids missen de poezen, Ser kijkt uit naar bruine boterham met kaas & glas karnemelk en Natalie lijkt het heerlijk om weer water uit de kraan te kunnen drinken!

Via Panama vliegen we naar Amsterdam, waar opa Gerard en oma Yvon ons al opwachten. Een warm onthaal en heerlijk thuiskomen.
Zuid-Amerika was een mooie variant in ons reisschema...wat zal de volgende bestemming zijn? Over twee jaar gaan we het weer beleven!

• 31 Juli 2011 - 20:35

Sieds En Ellen:

gefeliciteerd, welkom bij de bijna 40-igers. goede terug reis en tot snel.
    lfs sieds, el, hidde en marijn

• 01 Augustus 2011 - 05:25

JIGJS:

Jammer dat de reis er weer bijna voor jullie op zit. Jullie hebben wel weer veel mooie dingen gedaan, gezien en mee gemaakt. Gijs heeft het nu steeds over de Galapagos. Niet alleen vanmwege Diego (go diego go) maar ook omdat jullie daar waren.
    als het fotoboek klaar is moeten we maar snel een date prikken, ik ben erg benieuwd.
    Goede terugreis! speciaal voor jullie knapt het weer hier ook op

• 01 Augustus 2011 - 06:20

Susan En Ton:

Fijn dat er toch nog een bericht komt ondanks de crash. Boeiende beesten en duikende kinderen.
    Welkom in het boter-kaas-en eieren land alvast..
    Goede terugreis!

• 01 Augustus 2011 - 07:17

YenG:

Hier een berichtje uit een zonnig! (jawel) Leiden. Er worden zelfs een aantal zonnige dagen voorspeld dus jullie (en wij) boffen. Poeki en Siepi kijken ook al uit naar hun baasjes. En Ser, de boodschap is begrepen! Goeie reis en tot morgen. XXXX

• 01 Augustus 2011 - 07:42

Anke:

Ja, rust even uit, de weg terug is nog een end. Een verjaardag van allemaal tegelijk, lui, gezellig, lekker eten. Ik hoop dat dit berichtje ook aankomt. We zien uit naar jullie en jullie avonturen. Het is nu mooi weer hier, we kunnen lekker zwemmen in zee. Goed pakken, goed reizen..

• 01 Augustus 2011 - 19:00

Syl & Vin:

Goede reis en tot snel!

Xx Syl & Vin

• 02 Augustus 2011 - 06:16

Jorno:

Is de Galapagos de hype waard of niet?

• 02 Augustus 2011 - 21:49

Paul & Marjolein:

Het was weer een genoegen om jullie avonturen te volgen. Wij vinden jullie een héél stoer en avontuurlijk gezin!! Weer een prachtige ervaring rijker... Goede reis naar huis. Wij hebben vandaag met Vin & Syl gebbqed in onze tuin. Even kunnen genieten van het mooie weer vandaag. Hopelijk blijft het nog even zo. Nemen jullie een beetje zon mee?! Groetjes