Cameron Highlands: koud! - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu Cameron Highlands: koud! - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands: koud!

Door: Sergio

Blijf op de hoogte en volg SNLT

13 Augustus 2007 | Maleisië, Tanah Rata

8-11 augustus '07
Gaaf om de zonsopkomst te zien vanuit de trein en de jungle om je heen langzaam te zien verschijnen!
Van een lief meneertje nog een gigantische bos ramboetans gekregen ("did you alraedy have breakfast?"). Verbazingwekkend genoeg eet Thymo er smakelijk van terwijl ze er toch een beetje eng harig uitzien. Luca heeft in Maleisie zijn standaardriedeltje ("ik lust alleen maar appel & kiwi") vervangen door " ik lust alleen maar watermeloen en ananas". Alleen de Durian is zelfs door Nat en mij geproefd en afgekeurd. In een beetje hotel hier staan bordjes met " Durians & pets not allowed" dus dat zegt genoeg.
Eerste indrukken na 4 uur trein en 2 1/2 uur taxi van de Cameron Highlands: koud! Minsten 10 graden koeler dus een gematigde 20 graden. Vandaar dat dit het centrum van de theeproductie is. We zijn in een national holiday beland dus veel (chalet)hotels zitten vol. We belanden in een echt (4*)Hotel-hotel. Sjiek en net iets duurder (ca EUR 50) maar we voelen ons opgesloten en anoniem. Goed nieus: er ligt een grote speeltuin voor de deur... Vanaf nu treden we een beetje in de votsporen van Wilmar, Sabine, Mila n Petijn die hier 3 weken geleden nog waren. Voelt gek & leuk. Het helpt wel om Luca te laten eten van de 'Steamboat' (chinees fondue) en hem de wandeling van ruim 3 uur (verkeerd gelopen...) te laten maken als we zeggen dat Mila dat laatst ook gedaan heeft;-) Niettemin zijn we verbaast over het uithoudingsvermogen van onze mannetjes die 3/4 (Thymo) of helemaal (Luca) de tocht volbrengen. Zal in vergelijking met de Perhentian islands wel te maken hebben met de temperatuur, het gebrek aan muggen en het feit dat we voornamelijk omlaag lopen. Terug in de bewoonde wereld, maar 5 KM van ons dorp zijn we wel allen erg blij met de lift van een koppel expats on tour uit Kualua Lumpur.
Een uitgebreide middag privetour per landrover gedaan naar een dorpje van de aborigine Oran asli people; de eerste bewoners. In het begin vindt Luca die meneer met z'n lendedoekje maar gek en wil hij percee zelf de glibberige paadjes opklauteren. Later lopen ze gezellig hand in hand en leert hij hem door een blaaspijp pijltjes schieten. Een aapje, poesje (veel interessanter...) en wat muziek en dans in een bamboehut complteren het festijn. Geweldige excursie voor oud en jong;-)
Mooie afsluiter bij een van de vele theeplantages waar Natalie haar verslaving kan botvieren (ze maken geen sigaren hier).
Volgende ochtend weer vroeg op (kantoortijd, 6.45 uur...) om de bus richting Lankawi te halen (eiland in het noordwesten).

• 14 Augustus 2007 - 07:49

Syl & Vin:

Ziet er echt geweldig uit allemaal! leuk dat de jongens het ook zo leuk vinden allemaal! Klinkt standaard maar toch; genietze!

xx Syl & Vin

• 14 Augustus 2007 - 08:05

Wendela:

Hallo SNLT,
    Leuk om weer wat te lezen en vooral weer een indruk te krijgen door de foto's.
    Hartstikke leuk!

• 14 Augustus 2007 - 14:34

Anke:

Lieve SLNT,
    Het geeft me een warm gevoel jullie zo op tocht te zien. Wat een ruimte voor ontdekkingen voor ouders en kids. Ja, dan is zo'n hotel wel weer iets anders.
    Het lijkt op de foto's of ze beiden nu al erg groeien. Wel verschillend.
    Hier is het, na een mooi weekend, weer druilerig.
    Geniet van jullie tocht en kunnen er ook nog wat luie dagen af?
    liefs, Anke

• 14 Augustus 2007 - 20:00

Sophie :

Wat een ontzettend leuke foto's! Ziet er geweldig uit... en wat TOF dat de mannen het ook zo naar hun zin hebben. Een dikke knuffel voor ze en nog SUPER veel plezier! X

• 15 Augustus 2007 - 08:59

QROA:

Uit het oog maar niet uit het hart.. altijd goed om via de CRM te horen hoor, Sergio!:)
    Leuk om jullie reis te kunnen volgen en te zien dat jullie volop aan het genieten zijn. (ondanks het feit dat je ons niet helemaal los kan laten;)
    Groetjes Quint

• 24 Augustus 2007 - 09:43

Frank En Anna:

Testje, net een bericht getypt maar die kwam blijkbaar niet door.
    Dus bij deze eerst maar even een test

Frank

• 24 Augustus 2007 - 09:46

Frank En Anna:

Ja lekker, blijkbaar had ik net met een time out te maken of zo.
    Ik typ waarschijnlijk te langzaam.

Ik moest lachen bij jullie kopje: koud op de CH. Datzelfde gevoel had ik daar ook. Ondanks dat we hollanders zijn lijken de maleisiers het daar beter te doen.

Jullie vermaken je blijkbaar erg goed; perfect!!!

Wij zijnn et terug van twee weken Cuba.
    Een zeer mooie ervaring: mooie natuur, aardige en minder aardige mensen, een interessante en mooie hoofdstad, lot of old amircan cars en niet veel waren op de schappen.

Tot de volgende keer.

Groetjes,