Vlak bij Thailand - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu Vlak bij Thailand - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu

Vlak bij Thailand

Door: Sergio

Blijf op de hoogte en volg SNLT

06 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

5-8 augustus '07
Gisteren aangekomen bij een Nederlands gezin dat sinds 2 jaar een chaletjeshotel runt (www.kampungstay.com). Het roer om!? Ligt 5 KM van Kota Bharu, kort bij de Thaise grens. De kinderen vinden het hier geweldig want weer nieuwe speelkamaraadjes, speeltuintje en weer airco+warmwaterdouche. Gegeten bij een naburige 'table d'hote' en natuurlijk alle fotoalbums mogen bewonderen.
Straks gaan we zowaar een fietstocht maken in de PCB delta. Kijken of dat (nog) beter bevalt dan de mini-jungletrekking op het eiland. Dat vonden de mannen namelijk gaaf maar Luca vond na een halfuurtje dat hij wel genoeg gelopen had. Eergisteren heb ik (na een korte opfrisles) ook nog een duik kunnen maken. Hopelijk krijgen we Luca nog aan het snorkelen deze vakantie zodat hij ook Nemo'tjes in het echt kan zien.
We genieten nog steeds volop en leren langzaam langzaam te leven: "We blijven hier gewoon nog een extra nachtje want het is hier lekker en we hebben tijd zat. De rest van Maleisie wacht wel;-)
--------------
Was erg grappig die fietstocht. Best wel pittig voor 2 kantoorpotatoes zo in de klamme hitte met kids voor c.q. achterop. Het was duidelijk dat wij zo de major attractie waren in plaats van dat wij zonodig wat van de omgeving wilden zien. Inclusief 2 bootovertochten (met fietsen!) en een bezoekje aan Kota Bharu toch ruim 6 uur op pad geweest. Vooral genoten van de prachtige omgeving. Het is hier supergroen met bij Costa Ricaanse allure. Alleen dan met rijst en tempels (noordoosten is ook sterkt boeddhistisch) en krokodillen!
Na ons eerste echte restaurant uitje in de stad (ging prima, kids houden wel van diverse soorten noodels en rijst) met koud bier nog net voor het donker 'thuis'.
De volgende dag gevuld met spelen rond het huisje, het Hollandse leefstijdsgenootje, vlieger maken met de tuinman en een flinke taxirit (met thee bij de chauffeur!) langs treinstation (kaartjes kopen voor de jungletrein) en natuurlijk en speeltuin. Was de eerste keer dat we wat vervoersproblemen hadden aangezien we in de hitte een eind terug moesten lopen om weer een taxi te vinden. Vervoer gaat verder zeer gesmeerd. De jongen vinden alle soorten gaaf. Vliegtuig, trein, boot en al een aantal forse taxiritten gehad (1 1/2 uur voor ca 90 ringit = ca EUR 20).
's Avonds maar alvast ingepakt (duurt nu nog maar en uurtje!) want de taxi staat om 4.30 uur voor de deur om de jungletrein van 6.20 te halen...

• 06 Augustus 2007 - 08:28

QROA:

HA snlt,

Ziet er prima uit. Slow dow& relax. Even nieuws vanuit het front: De eerste handtekening vooor VIP-COM is binnen! Dankzij Marleen.
    We'll keep you posted.

Knuffel voor de jongens!
    Groetjes van Jan en Marijke

• 06 Augustus 2007 - 09:56

S&T:

Dat was niet vekeerd: wat een idyllische plek op dat eilandje. Dank ook voor prive-mail. Leve het reizen, spelen en fruit eten. Liefs.

• 06 Augustus 2007 - 10:49

YenG:

Leuke foto's! Goed te lezen dat alles prima
    gaat. Blijf genieten, relaxen! Ben benieuwd naar de (snorkel)foto van visje Nimo! en al zijn viendjes! XXXXXXXX Gr. yeng.

• 07 Augustus 2007 - 09:34

Hidde & Wendela:

He Sergio,
    Leuke foto!
    Wij vragen ons af of Luca nu een magic-act op jou toepast of dat je buikspieroefeningen aan het doen bent!

Of ben je iets te zwaar voor die hangmat?hahahaha

• 10 Augustus 2007 - 15:17

Brecht:

Lieve naat & Ser,
    Goed van jullie te horen, fijn dat jullie zo genieten met de mannen. Wij hadden een heerlijke vakantie op Kreta. Mees is een super waterrat, want hij duikt zo van de kant af. Juul dreef ook al rond met haar zwembandjes in het diepe water. Leuk om jullie zo te volgen.
    knuffels van ons allen.