Koloniaal Georgetown: "zo vang je boeven" - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu Koloniaal Georgetown: "zo vang je boeven" - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu

Koloniaal Georgetown: "zo vang je boeven"

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg SNLT

22 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

16-18 augustus '07
Op donderdag 16/8 zijn we met de boot van Langkawi naar het zuider gelegen eiland Penang gevaren. Doel van de overtocht was Georgetown, een koloniaal stadje op het eiland. We logeerden in Chinatown, in een oude chinese mansion waar we een gigantische kamer hadden die net een badkamer leek (volledig betegeld), mooie hal met binnenplaats (dweilen als 't regent). En 'specially for you' op verzoek toch nog wat schone lakens om onder te slapen. Geen overbodige luxe met een airco in de kamer. Een gerimpeld oud chineesje droeg schuifelend Nat's tas naar de kamer, die van Ser heeft-ie zelf gedragen want dat konden we die ouwe niet aandoen. Inmiddels sjouwt Luca zijn speelgoedtasje ook op zijn schouder, want zo doen sterke mannen dat! 's Avonds gegeten op een Pasar Malam met live muziek (niet onze smaak...chinese hoge tonen, maar wel gezellig) en getuige geweest van een heuse politieachtervolging die uitmondde in de arrestatie en afvoering(de boef werd aan haar oor vastgehouden). Kids flink onder de indruk: gaat die mevrouw nu naar de gevangenis of moet ze eerst geld betalen?(ja, Luca speelt al kindermonopoly). Volgende dag een city tour gelopen en met pauzes in 6 uur de stad doorkruist. Geinig hoe je binnen een paar straten door China(town) en (little) India wandelt. Luca legt een grote interesse aan de dag voor de vele chinese en hindu-tempeltjes. Al blijft-ie het gek vinden dat er geen jezus'je hangt. Tijdens de pauzes o.a. in een fort rondgehangen met oude VOC-kanonnen en een echte high-tea genuttigd in het Eastern&Oriental Hotel, een koloniaal hotel dat de kids een paleis vonden.
De volgende ochtend via internet een chique hotel met internet-discount geboekt in Kuala Lumpur (KL). Op naar de volgende bestemming!