Yogya: zonsondergang op de Borobudur - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu Yogya: zonsondergang op de Borobudur - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu

Yogya: zonsondergang op de Borobudur

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg SNLT

03 September 2007 | Indonesië, Yogyakarta

2-6 september '07
De maand september is begonnen en we zijn alweer bijna een week in Indonesie. Heerlijk land, interessant en prachtig weer. Zo ook in Yogya(karta), een stad in centraal Java met veel cultuur en bekende highlights zoals de Borobodur tempel. We zitten in een leuk hotel waar de cottages rondom een zwembadje liggen. Een soort oase in de stad, want het ligt centraal maar is heerlijk rustig. Behalve op zondag toen we aankwamen en het zwembad vol zat met lokale gezinnen die lekker een dagje kwamen relaxen in hun eigen stad.
Vandaag is de school van Luca weer begonnen en hij vraagt regelmatig of zijn klasgenootjes nu nog steeds op school zijn ("ik heb lekker nog vakantie!"). Hij is er op zijn manier best mee bezig. Vanochtend bij het zwembad geluierd en Thymo zwemt vanaf vandaag zonder onze hulp rond in het Grote Bad. Hij hield eerder krampachtig onze handen vast, maar heeft sinds vanochtend de smaak te pakken en watertrappelt vrolijk in de rondte. Heeft wel 300x "papa, kijk 's" geroepen om aan Ser te laten zien wat een grote vent hij wel niet is. Leuk om deze grote & kleine ontwikkelstapjes nu nog intenser mee te maken. Vanmiddag de Borobudur bezocht, een echt prachtige boedistische tempel midden in een vallei met palmen en rijstvelden. Ik (N) kwan bovenop de tempel nog een oud klasgenootje tegen van de middelbare school. Of all places! Verder was het heerlijk rustig, terwijl we hordes toeristen hadden verwacht. Van bovenop de tempel genoten van de (bijna) zonsondergang, totdat een meneer met een fluitje ons al fluitend dirigeerde richting trap en uitgang want de boel ging sluiten. De zon gaat hier om 18 uur onder en dan is het in mum van tijd stikkiedonker, dus ze wilden de toeristen voor die tijd van het terrein af hebben. Doordat het zo rustig was werden we letterlijk belaagd door verkopertjes van toeristische troepjes... We voelen ons wel vaker een wandelende portemonnee, maar nu was het wel heel erg en werden we honderden meters achtervolgd. N is uiteindelijk toch gezwicht en kocht een leuk speeltolletje voor Luca. De verkoper kreeg een kleine premie, want de 50 ct die hij vroeg was echt genant weinig.

Volgende dag Prambanan bezocht. het Hindubroertje van de buddhistische Borobudur. Ook gaaf maar iets minder indrukwekkend omdat we er niet inmogen. Instortingsgevaar na de aardbeving van 2006.

De laatste dag in Yogja vooral de stad zelf verkend: met paarden- en fietstaxis naar sultantspaleis, waterpaleis en vogelmarkt.
Een massage en wat goede restaurantjes maken ons bezoek aan Yogja compleet: leuke stad!

• 03 September 2007 - 20:24

Berends Family:

Wat klinkt dat allemaal geweldig! Fijn dat het ook goed gaat met de mannetjes. Met ons mei(s)ke gaat het ook prima, slaapt en drinkt lekker, groeit als kool, er zit al meer vet op dan ooit bij Lucas.
    Afgelopen weekend weggeweest met B&H en P&A in Vorden. Lekker gewandeld en bijgepraat. Lucas riep uit de grond van z'n hart "Potverdikkie" toen Tom voor de tweede keer z'n emmer zand omgooide en probeerde toen Tom op te tillen. Mission impossible.
    Qua voetbal voornamelijk deprimerend nieuws: Ajax uitgeschakeld voor Champions League, en ook gelijk tegen Groningen. Feyenoord titelfavoriet.

• 05 September 2007 - 10:52

Ton/Susan:

Ontroerende foto's. Thymo heeft wat met boedha's.

• 05 September 2007 - 18:47

C,jl,t,f:

Jullie gaan er steeds ontspannener uitzien! Wat een mooie berichten weer. En wij maar denken dat jullie steeds tussen de kakkerlakken zouden bivakkeren.
    veel liefs!

• 07 September 2007 - 13:53

YenG:

Ziet er geweldig uit.(Weten nu al wat ons volgende reisdoel gaat worden!) Relax en geniet maar heerlijk verder. Dikke apen- en
    oliefantenknuffels voor Luca en Thymo!!

• 08 September 2007 - 07:36

Pieter:

Het ziet er allemaal wel erg lekker uit; alle verhalen en fotos!

Even reageren op de vorige reactie... de grijns die Tom op zijn gezicht toverde nadat hij voor de tweede keer de emmer express had omgegooid doet wel erg aan Bart aan denken!!!

We hadden zo ook een heerlijk weekend; ik vond het erg waardevol zo met elkaar weg te zijn!

• 10 September 2007 - 14:16

Hidde:

Lieve Luca,
    je bent mijn allerbeste vriend. Ik vind je vakantiefoto's best heel mooi. Ik vind het leuk op school en ik hoop dat jij ook snel komt. Bedankt voor je mooie kaart en voor de mooie bad-man sticker! Superdikke kus voor Thymo en Luca en ook Sergio en Natalie van Hidde.

• 12 September 2007 - 07:11

Martijn :

Jezus Sergio,
    Klinkt allemaal errug heerlijk ontspannen. En ziet er goed uit. En je hebt nog zo'n tijd te gaan. En wij maar ploeteren in een stuurloze organisatie...
    Lekker doorgaan zo! Veel groeten aan N en de kids.
    Martijn (en de rest van de club)

• 12 September 2007 - 13:10

Quint:

Dag SNLT,
    Aart ziet net dat er een aardbeving op Sumatra is geweest. Hopelijk hebben jullie daar geen last van (gehad). Op de foto's ziet alles er in ieder geval goed uit.
    Vandaag is Marenne bij ons begonnen. Leander en Xandra zijn ook weer terug van vakantie.
    Groeten van kantoor!