Ontspannen kennismaking met Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu Ontspannen kennismaking met Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu

Ontspannen kennismaking met Vietnam

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg SNLT

17 Juli 2009 | Vietnam, Hanoi

15-20 juli '09
Hallo allemaal,

We zijn inmiddels aangekomen in Vietnam na een lange reis met drie vluchten. Alles is soepel verlopen, wel met de nodige wachttijd onderweg, maar zonder echt groot oponthoud. De mannen hebben zich goed vermaakt en vooral de tv-schermpjes in de vliegtuigstoelen gaven de nodige afleiding!

Vanuit Hoh Chi Min City doorgevlogen naar het eilandje Phu Quoc (foe kok) in Zuid Vietnam, waar we nu verblijven op een prachtig resortje aan de kust. Houten huizen, tropische bebossing, gras tot aan het strand, rotsige kust met zandstrandjes en palmen. Enige minpuntje: het is regentijd in volle glorie!! Gisteren bij aankomst al stortbuien en vannacht heeft het ook geplensd. Vanochtend heerlijk in de golven gezwommen en met de kids een kasteel/dam gebouwd op het strand. In de verte zagen we weer een donkergrijze lucht aankomen en in een mum van tijd ging het weer plenzen... en dat doet het nu nog steeds. Gelukkig is ons huis erg comfortabel en is er ook een restaurant met relaxplekken, waar we nu zitten. Ser schaakt met Luca en Thymo tekent al zingend in zijn kleurboek. En met wifi en netbook kun je hier ook leuk spelen!

Vannacht alle vier 15 uur achtereen geslapen, we werden om 12 uur wakker en dachten dat de klok kapot was ;-) Maar wel logisch als je bijna een nacht overslaat in het vliegtuig. Wel wat 'blokjes' geslapen, maar niet echt uitgebreid door kunnen tukken in zo'n vliegtuigstoel. Een rustig resortje en wat regenbuien geven genoeg mogelijkheden om weer eens goed uit te rusten.

Eerste indrukken van Vietnam zijn prima: tropisch en aangenaam warm, groen, bergen/heuvels, en aardige mensen. Heerlijk gegeten gisteravond, Vis, rijst, heerlijke sojasausjes en Ser had een bordje vlees,sliertjes en groenten met een bord witte 'vouwblaadjes'. Het bleken springrolls, die hij zelf moest vouwen. Leuk om zo je eigen maaltijd te bereiden en ook dit was heerlijk, met een pittig sausje. Het engels van de mensen hier is lastig te verstaan en ons Vietnamees is nog beperkt tot 'dong' (de plaatselijke munteenheid). Hoog tijd dus om wat basiswoordjes te gaan leren.

We hebben nu alle tijd om onze reis verder te gaan uitdenken, dus daar gaan we maar eens mee beginnen ;-)

tot mails,
liefs SNLTx

• 17 Juli 2009 - 09:06

Karlo:

Klinkt goed jongens! Enjoy!!

• 17 Juli 2009 - 09:06

Pieter:

Dit klinkt wel heel erg aangenaam! Geniet ervan!

Pieter

• 17 Juli 2009 - 13:44

Anna:

Lekker, ik kan het me helemaal voorstellen! Geniet met jullie mee!

• 17 Juli 2009 - 14:45

Claudine:

Dat ziet er weer goed uit daar! Ja, je hebt natuurlijk regen en regen... Hier regende het ook vanochtend, maar ja, dat zullen jullie nu waarschijnlijk het woord regen niet meer waardig achten! Verder hier geen nieuws, behalve dat Jan Smit door de ex van zijn nieuwe vriendin fysiek aangevallen is en dat de renners van de tour vandaag met oortjes mochten rijden.... Voor wie het interessant vindt natuurlijk.
    Heel veel plezier natuurlijk en weer lekker eten de komende dagen!
    Veel liefs, Claudine, JL, Twanne, Fie en Luus xx

• 17 Juli 2009 - 15:01

Brecht :

fijn dat de reis goed verlopen is! mmm springrolls...
    Martijn is met Mees naar IceAge 3, ja dat is wel een 'andere wereld' dan Vietnam. Geniet ervan!

• 17 Juli 2009 - 21:59

Bart:

Had het er gister met Hedwig over dat we weer eens moesten bellen - maar jullie zitten in Vietnam: fantastisch!
    Hier hebben we winter blues: kids met griep en ik nog altijd op halve krachten met m'n hersenschudding. Maar als het even lukt de komende weekends wel weer lekker op pad: trein reis naar Kaikoura en nog een paar keer porberen te ski-en (hebben we een paar weken geleden gedaan en Tom vond het erg leuk (en Aileen het sleetje ook). Hoewel zo'n tropische bestemming ook wel erg lekker klint!

Geniet er van!

• 23 Juli 2009 - 07:55

Anna:

Hallo hallo!
    Weer een mooi verhaal, en mooie fotos! Kan me helemaal voorstellen hoe het gaat daarzo, en klingt zeer ontspannen!
    Hier is de 4daagse week in volle gang, superdrukke pleinen met podia en 10duizenden mensen, en mooie plekjes zoals de waalstrand waar we gisteren heerlijk hebben gegeten met zijn tween. Vandaag komt de zoete inval voor de grande finale morgen.
    Jullie mooie voortzetting!
    Liefs!