Shoppen in Hanoi en terug via Hong Kong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu Shoppen in Hanoi en terug via Hong Kong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu

Shoppen in Hanoi en terug via Hong Kong

Door: SNLT

Blijf op de hoogte en volg SNLT

15 Augustus 2009 | Vietnam, Hanoi

12-15 augustus '09
De laatste dag van onze reis brengen we door in Hanoi. Onze hotel ligt strategisch tussen de kleine winkelstraatjes waar we nog wat souvenirs en kadootjes kopen. De kids hebben de hele vakantie hun vakantiegeld (van opa en oma gekregen) opgepot zodat ze uiteindelijk hun slag kunnen slaan in het speelgoedstraatje in Hanoi. Dat hadden ze een week geleden, toen we hier waren, al voorgenomen en dus gaan we op zoek naar die ene rode bus die Thymo toen gezien had. Flink zoeken en toen we de gele variant tegenkwamen, was 't toch ineens niet zoals-ie het in z'n hoofd had en werd het alsnog een andere auto... Met 10 euro in de zak ben je hier als een prinsje zo rijk, dus ze kunnen kiezen wat ze willen kopen: het bekende kind in de snoepwinkel ;-) Enige criterium is dat het meekan in de (hand)bagage. En na lang wikken en wegen maken ze allebei hun keuzes: Thymo autootjes en Luca voetbalshirtje en -broekje van Real Madrid (Kaka). Helemaal goed.

's Middags genieten we van een High Tea en Chocolade Buffet bij het mooiste hotel van het land (Sofitel Metropole Hanoi). Superdeluxe en enorm contrast met de eettentjes op straat. De gemiddelde vietnamees zit bij het ochtend-, middag- en avondeten op een plastic krukje aan een minitafeltje op de stoep van de straathoek, waarbij uit een verrijdbaar keukentje een noodlesoep of een fried rice getoverd wordt. Grote verschillen, maar allebei om van te smullen.

's Avonds pakken we onze tassen in en ja, het past er allemaal in! Vrijdagochtend vertrekken we om 8 uur met de taxi naar het vliegveld en na een vertraging van 2 uur vertrekken we naar Hong Kong. Daar hebben we ruime overstaptijd (10 uur) en hebben we afgesproken met een vriendje van Natalie van vroeger. Vincent woont al een aantal jaren in HK en we drinken een borrel op The Peak, het uitzichtpunt op de heuvel van HongKong Island. Gezellig! We eten nog een hapje en wandelen wat door het centrum. Een wereldstad met ontzettend veel winkels en lichtreclames. Het is een mooie tussenstap vanuit Azië naar West-Europa en we moeten weer even wennen aan de prijzen ;-)
Rond middernacht stappen we weer in het vliegtuig en zijn we allemaal zó moe dat we aardig wat uurtjes slapen. Als we weer wakker zijn, is er gelukkig nog wat tijd voor een filmpje en een computerspelletje, daar hadden de kids zich op verheugd. En bij terugkomst op Schiphol staan opa Gerard en oma Yvon op ons te wachten. Een warme en gezellige ontvangst!

We kijken terug op een heerlijke reis met vele indrukken en belevenissen. Daar gaan we nog even van nagenieten en deze weblog met foto's helpt daar ook een beetje bij.

Leuk dat je meegelezen hebt en tot de volgende reis, tot over 2 jaar!?