De mystieke krijtrotsen van Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu De mystieke krijtrotsen van Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu

De mystieke krijtrotsen van Halong Bay

Door: SNLT

Blijf op de hoogte en volg SNLT

09 Augustus 2009 | Vietnam, Hanoi

8 - 12 augustus '09
Meteen vanuit de nachttrein gaan we richting Hanoi centrum, waar we opgepikt worden voor een 4-daagse tour naar Halong Bay. De bus wordt tot de laatste klapstoel volgepropt en met onze mede-sardientjes rijden we in 3,5 uur naar Halong City, waarvandaan de boten vertrekken naar Halong Bay. Deze 'baai' is een natuurpark (werelderfgoed) met duizenden prachtige krijtrotseilandjes die omhoog rijzen vanuit de zee. Erg mooi gezicht en het heeft bijna iets mysterieus. Wel erg toeristisch helaas... Het blijkt dat de toegang tot natuurpark voor bootjes beperkt is tot enkele baaien, waardoor iedereen dezelfde route vaart en dezelfde grotten bezichtigt (in file door de grot wandelend...). We stoppen bij een kayakplek, waar Ser ombeurten met de kids gaat kayakken. Het is bloedheet, maar zwemmen mag er niet vanwege de drukte met de bootjes en het vieze water... In de loop van de middag verlaten we de drukke baai en varen met een prachtige zonsondergang tussen de rotsen door richting ons resortje. We verblijven drie nachten op Monkey Island: een afgelegen rotseilandje met houten bungalowtjes aan het strand. Er is niet veel meer te doen dan zwemmen, zonnen, lezen, poolbiljarten, kayakken, wandelen en aapjes kijken. En daar houden we ons 3 dagen mee bezig. Heerlijk, precies waar we op gehoopt hadden, zo aan het eind van onze vakantie!
Meest inspannende uitstapje deze dagen is een wandeling over het rotsige eiland. Onderweg kwamen we een aap tegen (eindelijk, we zitten tenslotte op Monkey Island!) die op het pad zat. Stiekem vonden we het toch wel wat spannend, want het blijven wilde apen en in de reisgids werd gewaarschuwd dat ze flink kunnen bijten.. Niet erg aantrekkelijk dus om daar op 20 cm afstand langs te wandelen. Maar de aap blijft rustig zitten, en wij klimmen dapper langs hem. Hij wandelt nog een stukje met ons mee en gaat vervolgens ergens verderop naar ons zitten kijken. Hij zal vast gedacht hebben: “stel je niet aan, heb je geen banaantje voor me?” :-)

Na 3 dagen in ons bungalowtje brengen we de laatste nacht van onze tour door op de boot die voor anker gaat in een rustige baai met krijtrotsen. Het is een zgn. Junk (wij hebben in NL een heel andere associatie bij dat woord): een donker-houten boot met 10 hutten, een roef/restaurantje en een zonnedek. Met wat andere toeristen vermaken we ons een avondje aan boord, onder andere met footmassage en karaoke! Stiekem best grappig, met wat cocktails erbij ;-) De kids slapen in een eigen hut en babbelen nog wat door de babyfoon. Luca wil de volgende ochtend graag weten welke liedjes we allemaal gezongen hebben, want hij kon het net niet horen. Het filmpje op ons fototoestel laat geen geluid erbij horen, en da's waarschijnlijk maar goed ook!

• 12 Augustus 2009 - 18:18

Paul & Marjolein:

Wat een geweldige reis maken jullie weer!! Prachtige foto's ook!
    Heel gek, maar jullie laatste berichten zijn nu pas online zichtbaar.
    Toen wij in Hanoi waren was het juist erg koud (17 graden), dit lijkt me een betere temperatuur om te relaxen op een eiland! Goede reis terug!
    Groetjes,
    Paul & Marjolein

• 12 Augustus 2009 - 18:56

Yvonne En Gerard:

Leuk om zoveel verslagen tegelijk te lezen. Wat een geweldige indruk krijgen we zo van Vietnam. En de foto's maken het beeld compleet. Veel plezier nog, ook in Hong Kong en dikke kussen voor de kids! (ook voor jullie:-)! XXXX
    YenG.

• 12 Augustus 2009 - 21:17

Wilmar:

Jaaah weer nieuwe reisverslagen. Erg leuk. Het wordt wel tijd om de verhalen van jullie te horen :-)
    Kus, Wilmar

• 13 Augustus 2009 - 07:43

JIGJT:

Wat ontzettend leuk om jullie positieve verhalen te lezen! ik ben weer helemaal even terug! De foto's van sapa en halong bay zijn ook erg herkenbaar!
    geniet van jullie laatste dagen daar!

liefs jeroen, ilse, gijs, jasmijn en tukkie

• 14 Augustus 2009 - 14:44

Syl & Vin:

Erg leuk idd om al die reisverslagen in een keer te lezen en leuke foto's weer!

Hele goede reis en tot snel!!

xx Syl & Vin