Zwemmen, strand en zandduinen - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu Zwemmen, strand en zandduinen - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu

Zwemmen, strand en zandduinen

Door: SNLT

Blijf op de hoogte en volg SNLT

28 Juli 2009 | Vietnam, Mui Ne

25-28 juli '09
Op zaterdag verlaten we HCMC en rijden we met de bus richting de kust, zo'n 200 km ten noorden van de stad. Mui Ne is onze bestemming en daar eenmaal aangekomen moeten we nog een leuk hotelletje zoeken. Er zijn er genoeg, maar het is zaterdag en dus zijn er al vele volgeboekt... Ser gaat achterop bij een brommermannetje bij wat hotelletjes langs en maakt snel een keuze: een stenen bungalowtje in een tropische tuin met een mooi zwembadje erbij en, jawel, aan zee! Er staat een lekker windje en er zijn flinke golven. Mui Ne blijkt een kite-surfers paradijs en dat wordt dan ook veelvuldig gedaan. Wij gaan met de mannen eerst even lekker afkoelen in het zwembad. Ze vinden het heerlijk om weer eens te zwemmen. Thymo geniet van de opblaaszwemband die uit te tas van mama tevoorschijn komt en Luca zwemt lekker rond zonder hulpstukken. Duiken en onder water is nog steeds een drama (goh, van wie heeft-ie dat toch?) en Natalie probeert 'm met wat overtuiging en spelletjes langzaam te laten oefenen. Wie weet zwemt-ie na deze vakantie wel onder water het zwembad rond ;-) Na het zwembad volgt de zee: lekker springen tegen de golven in en meedeinen in de branding. Het gaat flink tekeer en soms piepen de kids even, als er een grote golf over hen heen spoelt en er zout water in de ogen zit... Maar eigenlijk kunnen ze er geen genoeg van krijgen! 's Avonds wandelen we langs het strand en drinken we wat bij een resort. We eten in een klein bbq-restaurantje en vragen om chopsticks bij het eten. De Duitsers aan het tafeltje naast ons kijken verbaasd wat we aan het doen zijn. Tsja, springrolls eet je volgens ons met stokjes en niet met het gewone bestek dat naast 't bord ligt!
Zondag nog meer van dit genieten & luieren voor gevorderden. Nog gelardeerd met lekkere massages en voetverwennerij voor Natalie.

Op maandag hebben we 's middags een jeep geregeld en toeren we door de omgeving van Mui Ne. Overigens wel met chauffeur want buitenlanders mogen hier niet zelf achter het stuur plaatsnemen. Dat willen we ook helemaal niet, je wordt gillend gek in dit verkeer. Knipperlichten doen 't niet en iedereen rijdt maar wat door elkaar heen. Wonderbaarlijk genoeg gebeuren er zelden ongelukken, iedereen houdt rekening met de onvoorspelbaarheid van de medeweggebruikers. Maar het zou ook kunnen komen door de maria- & buddha-beeldjes die op het dashboard staan, inclusief kleurige knipperlichtjes ;-) Onze jeep brengt ons eerst bij de Fairy Stream, een ondiepe stroom die door het duinenlandschap richting zee loopt, met mooie begroeiing en rotspartijen. Daarna naar een leuk vissersstrandje met kleurrijke bootjes en gevulde vismanden. Maar ook veel stank en vliegen... Hoogtepunt zijn de witte zandduinen waar we doorheen wandelen. Plaatselijke jeugd verhuurt stukken kunsstof die doorgaan voor zandsleetjes. En ja, ze doen 't goed! Het is even oefenen, maar als je eenmaal de slag te pakken hebt, zoef je door het zand de duinen af. De kids vinden het prachtig en genieten. Thymo gedraagt zich als een klein koloniaaltje die beneden het duin wacht totdat een vietnamees meisje hem komt helpen om weer omhoog te klimmen ;-) Via een prachtig donkerrode zand-canyon rijden we weer terug. We hopen nog een zonsondergang te kunnen zien vanaf de duinen, maar helaas zijn er teveel wolken.

• 28 Juli 2009 - 16:18

Vince & Syl:

hi! Even snel een berichtje vanaf telefoon vanuit t snikhete maar erg mooie madrid. Klinkt erg cool allemaal. Geniet en groetjes aan kids.

• 28 Juli 2009 - 17:48

Claudine En Jl:

Ja, dat ziet er weer prachtig uit! We kunnen goed voelen hoe jullie genieten...
    Fijn!
    Liefs,jlctfl

• 28 Juli 2009 - 18:00

JIGJ:

Hoi!! erg leuk om jullie verhalen te lezen! Blij dat de lachende koe ook bij jullie in de smaak valt. Veel plezier in en naar het noorden!

• 28 Juli 2009 - 21:23

Yvonne En Gerard:

Prachtig die zandduinen en vooral jullie stralende koppies! We hebben zo een goed beeld van de reis en proeven de oosterse sfeer. (Krijgen er zin in!!) Wij vertrekken morgen naar het exotische Leiden, is ook leuk hoor!!
    Dikke XXXXXX voor Luca en Thymo.

• 29 Juli 2009 - 09:24

Paul & Marjolein:

De e-mail met tips is verstuurd, hopelijk hebben jullie 'm ontvangen! Veel plezier!!

• 29 Juli 2009 - 14:10

Pieter:

Heerlijk om af en toe zo'n mailtje binnen te krijgen! Zeer aangename afwisseling op een lange dag!
    Met Amke gaat het goed; still going strong! Ik begin het toch langzamerhand wel een beetje spannend te vinden te allemaal....
    Geniet van de vakantie!

Pieter

• 30 Juli 2009 - 07:50

Bart - Hedwig & Kids:

Weer wat anders dan sleetje rijden in de sneeuw, wat wij afgelopen week weer gedaan hebben. Tom vonnd het maar raar ... maar leek het ook wel erg leuk.
    Natalie - van harte gefeliciteerd en laat je lekker verwennen door de mannen!

• 30 Juli 2009 - 08:54

Karlo, Dees&Benjamin:

Hoi allemaal en Natalie in het bijzonder (vandaag dan!) Proficiat met je verjaardag, ongetwijfeld vieren jullie dat op passende wijze!!

geniet ervan!!!

• 30 Juli 2009 - 09:20

Jan En Marijke:

Natalie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!Neem het er vandaag maar lekker van en laat je een beetje verwennen.
    Heel veel plezier verder. We blijven jullie volgen!
    Dikke kus van Jan en Marijke

• 30 Juli 2009 - 13:55

SWMP:

Ik probeerde nog te bellen waar we taart moesten komen eten. Maar dan maar zo. Van Harte Gefeliciteerd en nog heel veel plezier. En die taart houden we tegoed!!

Liefs, Sabine, Wilmar, Mila & Petijn

• 30 Juli 2009 - 14:52

Pieter & Amke:

Hi Natalie,

Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Ik hoop dat het een heel mooi jaar voor je gaat worden!