Chillen op Koh Samed - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu Chillen op Koh Samed - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van SNLT Keulen - WaarBenJij.nu

Chillen op Koh Samed

Door: SNLT

Blijf op de hoogte en volg SNLT

31 Juli 2013 | Thailand, Ko Samet

De eerste volle vakantiedag is meteen Natalie's verjaardag. Weer een mooie plek toegevoegd aan t lijstje "waarbenjijjarig.ditjaar"! Eigenlijk heb ik niet eens zoveel wensen: gewoon een dagje helemaal niksdoen lijkt me wel wat;-) En dat is goed gelukt. Na t ontbijt (laat, lekker lang geslapen) een taartje van Engelse dropjes gegeten aan t zwembad. De kids vermaken zich met een balletje, duiken en elkaar achterna zitten, wij liggen met ons (e-)boek op een bedje naast t zwembad. Om een uur of twaalf begint het een beetje te druppelen en in no-time zitten we in een enorme tropische bui. Gauw naar binnen gevlucht en na een ruim halfuur is het weer droog. Vreemd fenomeen, wel lekker verfrissend, hoewel de luchtvochtigheid op 100% zit na zo'n bui. 'sMiddags verplaatsen we ons naar het strand, waar we meteen worden aangesproken door wat keurige massage-mama's die hun kunsten aanbieden. Dat is wel een passend verjaardagskado voor een ontspannen dagje! Twee dames lopen mee naar ons strandplekje en spreiden hun doek met hoofdkussentje voor ons uit (ja, Ser doet graag mee aan dit soort ontspanning;-)
Na een uur zijn alle drukpunten stevig aangepakt, spieren gekneed en lichaamsdelen opgerekt, heerlijk. En na twee uur ervaren we de eerste spierpijntjes, poeh, dit was een echte thaise massage. Maar zeker voor herhaling vatbaar, en ze schijnen er in de rest van Thailand net zo goed in te zijn!
Op woensdag doen we een stoere-mannen-dag: quad rijden. We huren er twee en na een wat onwennige en hobbelige start krijgen we de smaak te pakken en scheuren we over de modderige wegen. Nou ja, scheuren, soms moeten we in slakkentempo slingerend onze weg zoeken tussen modder en stenen, maar des te spannender. Luca zit in eerste instantie achterop bij Natalie, maar wil na enige tijd hobbelen graag voorop en zit als een trotse bijna-puber achter het stuur: "mam, nu haal ik zó m'n brommerrijbewijs in Nederland, makkiekakkie!" Net als Thymo trouwens, die bij Ser voorop zit en niet voor z'n broer wil onderdoen en ook zelf wil sturen. Hartstikke leuk om te doen, we zien het hele eiland en zwemmen op het zuidelijkste puntje. Ook rijden we nog langs een mooie baai, Ao Wai, waar een klein resort ligt. Het stikt er van de Russen, die er een vreemde gewoonte op nahouden: ze staan allemaal naast hun strandstoel ipv erop te liggen, en dat ziet er vreemd uit! Na een halfuur blijkt dat ze opgehaald worden door een paar boten en komt er een gids uit de struiken vandaan die hard op een fluitje blaast: instappen! Na vertrek van de boten hebben we de baai voor onszelf. We rijden nog naar de noordpunt voor een drankje bij een hippe zitzakken-bar en tuffen weer terug naar het inleverpunt. Super leuk dagje, ook voor stoere mama's (die het eigenlijk best spannen vond in t begin;-)

• 31 Juli 2013 - 22:30

Jan En Marijke:

Op de eerste plaats van harte gefeliciteerd met je verjaardag Natalie. En dit wordt vast ook weer een prachtige reis!
    Geniet van alles en heel,veel plezier! We gaan jullie weer volgen!

Groetjes van Jan en Marijke